ANKET
Çubuk Medya Haber Sitemizi Nasıl Buldunuz.?
YAZARLAR
Serap Kankılıç Karaduman
Ömer Baba'nın Gündemi
Prof.Dr. Mümtaz'er Türköne
PİYASALAR
DOLAR
1,5105
EURO
1,9755
IMKB
60.737
HAVA DURUMU
Antalya 24 / 32 °C
Ankara 15 / 32 °C
İstanbul 20 / 28 °C
İzmir 20 / 35 °C
MAİL LİST
BURÇLAR
Burcunuzu seçin, günlük falınızı okuyun
Nöbetçi Eczaneler
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Sağlığınız İçin Hergün Bir Elma Yiyin

Uzmanlar çok yararlı olduğunu söylüyor.
05 Eylül 2009 / 13:30
SAĞLIĞINIZ İÇİN HERGÜN BİR ELMA YİYİN
Uzmanlar çok yararlı olduğunu söylüyor.


Yeni yapılan bir araştırmaya göre, günde 1 elma yemenin uzmanların düşündüğünden daha sağlıklı olduğu ortaya çıkarıldı.

Bilimadamları elma, şeftali, nektarin gibi meyvelerin niteliklerini analiz etti ve içerdikleri antioksidan seviyelerinin önceki araştırmalarda küçümsendiğini buldular.

İngiltere, Norwich'teki Yiyecek Araştırmaları Enstitüsü'nde uluslararası bir grup tarafından yürütülen çalışma, meyvelerdeki süper kimyasal polifenol içeriğinin önceki araştırmalara göre 5 kat daha fazla olduğunu ortaya çıkardı. İnsan vücudunda bu bileşenlerin kalın bağırsakta mayalanacağını belirten Dr. Paul Kroon, "Bu antioksidan aktivitesiyle birlikte çok faydalı olacak" dedi.

Journal of Agricultural and Food Chemistry isimli tıp dergisinde de yayınlanan çalışma, normalde gıda kimyacıları tarafından üzerinde durulmayan kimsayalın sağlıklı beslenmenin önemli bir parçası olduğunu gösterdi.

Araştırmanın lideri Fulgencio Saura-Calixto, bu polifenollerin önemli sağlık nitelikleri sayesinde insan beslenmesinin en önemli parçası olduğunu belirterek, "Bu polifenolleri beslenmeye ilişkin ve epidemiyolojik araştırmada gözönünde tutmak, sağlığımız için bitkisel gıdaların etkilerini daha iyi anlamamızda çok faydalı olacak" dedi.


DİĞER HABERLER
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR